Affinity Index Rankingとは|用語集|株式会社アイレップ
用語集 Glossary
カテゴリ: SEO

Affinity Index Ranking

Affinity Index Ranking(アフィニティ・インデックス・ランキング)について。

Affinity Index Rankingとは、ショッピングサーチBecome.comが特許を持つ検索アルゴリズムです。「どんなページからリンクを受けているか」「どんなページにリンクをしているか」を基準にWebページの価値を判断する検索アルゴリズムです。

AIR represents a fundamentally new approach to ranking web pages that integrates advanced concepts from Applied Physics and Engineering Dynamics. AIR identifies exceptional web pages by understanding the level of interconnection between valuable sites from within specific fields of interest. AIR evaluates a web page based on what other "knowledgeable" sites in that specific field say about the page, and also evaluates the page based on what the page says about other "knowledgeable" sites in the specific field.
[Become.com Introduces Affinity Index Ranking (AIR)]

AIRは次の2つの要素を考慮する。1つは、あるページが同様のトピックを持つ価値あるサイトからリンクを受けているかどうか。2つは、無関係なサイトへのリンクを最小限にとどめつつ、同様のトピックを持つ価値あるサイトへリンクを張っているかどうか。この2つの観点からAIRは各々のページの価値を導き出す。

Unlike Become.com's AIR, Google's PageRank estimates the popularity of a given web page by looking only at links into the page and doing so without any understanding of context. Become.com's AIR, on the other hand, considers a site to be valuable if 1) it receives links from valuable sites within a similar topic of interest and 2) if it provides links to other valuable sites within a similar topic of interest (while minimizing links to off-topic sites). "By obtaining the standing of a web page within a given topic, Become.com's AIR technology is able to provide exceptionally focused search results for users," Yun continues.

Become.comはMichael Yang氏とYeogirl Yun氏によって2004年に創設されました。

関連用語

この記事をSNSで
共有しませんか?
このエントリーをはてなブックマークに追加

アイレップをもっと詳しく知る

アイレップは、最新のデジタル技術と高度なマーケティング戦略を駆使し、クライアントビジネスにおける具体的なゴールを達成するパフォーマンス型のデジタルマーケティングエージェンシーです。この記事を見てアイレップに興味を持った方は、以下のコンテンツでより詳しく私たちについてご覧いただけます。